Jan Huus - bifald.dk
Jan Huus - bifald.dk
Share Button

Jan Huus

Jan er tidligere journalist, skuespiller, psykoterapeut og nu foredragsholder. Hans foredrag og kurser handler om intern kommunikation, trivsel, personlighedstyper og arbejdsglæde, dvs. et godt og respektfuldt arbejdsmiljø uden fnidder. Fuld af humor, glæde og læring – enkelt og ligetil.

Siden begyndelsen af 1980’erne har Jan haft et omfattende og udadvendt arbejde i medierne som journalist, reporter og studievært hovedsagelig i Danmarks Radio. Han har medvirket i et stort antal produktioner på teater, film og tv og har fordybet sig i menneskelige relationer bl.a. gennem en fireårig psykoterapeutisk uddannelse.

Jan er en dynamisk, sjov og spændende underviser, der leverer konkrete værktøjer.

Foredrag

Fnidderspillet

Et forrygende, sjovt og lærerigt foredrag om kommunikation, trivsel og arbejdsglæde, hvor I arbejder med undervejs – henvendt til virksomheder, organisationer, institutioner og foreninger.

Med en række kommunikative redskaber indlagt får I jordnære og konkrete eksempler på, hvordan kommunikationen kan gå godt eller skidt. Alle kan være med. Humor og læring på samme tid! Og samtidig et foredrag og kursus, hvor der også lægges vægt på indsigt, viden og nye konkrete redskaber til gavn for det psykiske arbejdsmiljø.

Vi får ikke altid lyttet til hinanden, men tolker mellem linjerne og forestiller os – ud fra vores egen verden, skyder hinanden holdninger og motiver i skoene. Det giver fnidder i kommunikationen både mellem medarbejdere og mellem medarbejdere og ledere. Freud kalder humoren for ”den menneskelige ventil”. Mange stressforskere er enige med ham. Humor jager stressen væk, lukker op, giver gode relationer og gør hverdagen mere spændende og temmelig sjovere. Og det smitter.

Varighed: Fra 35 minutter og op til 4 timer.

Kommunikation, der svinger – for medarbejdere

Vi får ikke altid lyttet ordentligt til de andre. Læser i stedet mellem linjerne, tolker og forestiller os – ud fra vores egen verden. Ofte forventer vi ligefrem, at andre læser vores tanker. Det giver fnidder i kommunikationen.

Foredraget er sjovt, berigende og interaktivt, deltagerne lærer at tale med og ikke til hinanden, at lytte og kommunikere åbent og direkte uden bebrejdelser og domme. Og at blive mere tydelig uden at krænke. En uhyre effektiv proces til etablering af et socialt samspil på arbejdspladsen og i fritiden. Hvordan får vi stoppet tomgangs-fnidder? Hvad sker der, når kommunikationen fastlåses i offer-redder-anklager-rollerne? Hvorfor er følelser vigtige som signallamper? Hvordan beholder jeg bolden på egen banehalvdel?

Foredraget og kurset består af fængende og levende oplæg og rigtig sjove indslag. Det giver synlige redskaber til forbedring af den interne dialog – baseret på gensidig respekt og værdsættelse. Deltagerne får en række aha-oplevelser, hvilket giver større energi og overskud i jobbet og privat, samtidig med at deltagerne morer sig.

Varighed: Fra 50 minutter og op til 7 timer.

Kommunikation, der svinger – for ledere

Gå forrest, vær den gode rollemodel, for autenticitet og nærvær er to egenskaber, der efterspørges af medarbejdere. Og det er faktisk ret enkelt.

Det handler ikke kun om, at dine medarbejdere skal lytte til dig, men også at du lytter til dine medarbejdere. Det handler om trivsel og arbejdsglæde. Og det kan du som leder være med til at skabe gennem en direkte og samtidig respektfuld kommunikation.

For hvad det er for nogle mekanismer, der spiller ind i interaktionen mellem dig og dine medarbejdere, og hvordan påvirker det arbejdsklimaet og det psykiske arbejdsmiljø?
Hvordan kan jeg som leder være med til at skabe et godt og anerkendende psykisk arbejdsmiljø? Hvordan kan jeg være den gode rollemodel for organisationen, når det handler om god kommunikation, som er grundstenen for alt samvær og dermed også for det psykiske arbejdsmiljø?

Du får redskaber til at møde medarbejderne med fokus på de menneskelige værdier i en enkel, jordnær, sjov og let forståelig form. Du får indsigt i dialogens faldgrupper og samtidig udviklet en række færdigheder til brug i den daglige kontakt.

Kommunikation, der svinger, hviler på et fundament af gensidig respekt, anerkendelse og værdsættelse. Et sjovt, nærværende og interaktivt kursus med øvelser og opgaver indlagt.

Henvender sig til ledere og chefer på alle niveauer, der ønsker at fremme og styrke kommunikationen i forhold til medarbejderne. Og som vil være med til at skabe et godt psykisk arbejdsmiljø via en konstruktiv og ligeværdig dialog.

Varighed: Fra 45 minutter og op til 6 timer.

Typer, Team & Trivsel

I foredraget og kurset “Typer, Team & Trivsel” stifter du bekendtskab med fire overskuelige personlighedstyper – helhjertere, grublere, problemknusere og fornyere – som er til at genkende og huske for den enkelte, og som samtidig giver indsigt i, hvor forskellige og ens vi i grunden er, hvilke styrker og begrænsninger vi har inden for de enkelte typer.

Kendskabet til de fire personlighedstyper og deres egenskaber og begrænsninger er med til at skabe tolerance, rummelighed og forståelse. Og samtidig give større indsigt i, hvordan de forskellige typers potentialer kan udnyttes på jobbet. Foredraget og kurset er baseret på deltagernes refleksioner og veksler mellem levende og fængende undervisningsoplæg, spændende og morsomme øvelser og rigtig sjove indslag. Kunsten er at more sig engageret, få indsigt og viden – og samtidig tage sig selv og de andre seriøst.

Bliv bedre til at omgås og forstå dine kolleger med en respektfuld omgangstone, der kan udvikle og forbedre relationerne. Få respekt og forståelse af dig selv og de fire typers forskellighed.

Varighed: Fra 50 minutter og op til 6 timer.

Konferencier

Jan Huus er med sine erfaringer som journalist, studievært og skuespiller den kompetente konferencier, ordstyrer eller interviewer. Han har med sin skarpe journalistiske sans, humor og lune styret mange større arrangementer i og udenfor de elektroniske medier – lige fra debatter og konferencer til ren underholdning.

 

Ønsker du yderligere oplysninger og priser på Jan Huus, er du velkommen til at ringe eller sende en mail. Og hvis du beskriver dit arrangement i formularen herunder, vender vi tilbage med priser på Jan Huus. Bookingforespørgsel
Jan Huus - bifald.dk
Top

Modtag vores nyhedsbrev


Hvilke emner er du interesseret i?
×

Vil du høre nyt fra os?

Ja, tilmeld mig nyhedsbrevet