Simon Kirk Nissen - bookingbureau

Simon Kirk Nissen


Share Button

Simon Kirk Nissen – foredrag om hvordan musik påvirker mennesker.

Simon Kirk Nissen er ekspert i, hvordan musik påvirker os som mennesker og hvordan det kan
bruges praktisk.
Han har blandt andet undervist TV2 i at bruge musik til at fastholde seere, hjulpet detailkæder
med at bruge musik til fastholde kunder og øge omsætning, større firmaer med at bruge musik
strategisk og leveret specialproduceret musik til reklamekampagner.

Foredrag med Simon Kirk Nissen
Simon giver – med udgangspunkt i forskning – et utroligt spændende indblik i, hvorfor musik
påvirker mennesker så kraftigt, at vi kan få gåsehud, begynde at græde, får dansetrang eller en
sang på hjernen.
Foredraget går tilbage til vores fjerne forfædre og helt ind i hjernen for at forklare, hvorfor vi
reagerer på musik som vi gør. For eksempel gives forklaringen på:
– Hvorfor Britney Spears bruges af den engelske hær som våben mod pirater
– Hvordan “umpa umpa” musik kan sælge tysk vin og andet musik kan hæve omsætning i
butikker med 38%
– Hvordan musik kan gøre os klogere og mindre stressede
– Hvorfor musikken udløser belønningshormon, tillidshormon og giver fysiske reaktioner
– Hvorfor noget musik sidder fast i hukommelsen
– Hvorfor musik kan sænke stress og smerte
Foredraget giver værktøjer og inspiration til at bruge alle de effekter musik har til noget
konstruktivt. Det sker gennem et underholdende foredrag fyldt med lyd, spændende cases og
masser af “Aha!”oplevelser undervejs.
Simon Kirk Nissen målretter altid foredraget specifikt til tilhørerene og har derfor holdt foredrag og
workshops for meget forskellige forsamlinger. For eksempel har han holdt foredrag for…

Helt almindelige mennesker – der for eksempel gerne vil vide, hvorfor vi køber mere, når
butikken spiller en bestemt slags musik, hvordan musik kan få det til at gøre mindre ondt hos
tandlægen, hvorfor musik kan få os til at grine, græde og huske og hvordan musik kan bruges
mod stress, Alzheimer og andre sygdomme.

Ledere og medarbejdere – der vil vide, hvordan musik påvirker os på arbejdspladsen. Hvordan
musik beviseligt kan bruges aktivt til at løfte arbejdsglæde, øge koncentration, effektivitet og
samtidig bruges aktivt til at mindske stress.

Kundeservicechefer
– der vil vide, hvordan musik påvirker kunder, når de ringer ind til dem. Alle
har holdninger til telefonmusik og måske endda en yndlingshade-ventetone. Men de færreste er
klar over, hvordan musik egentlig påvirker kunderne.

Marketingafdelinger – der vil vide, hvordan musik kan bruges til at skabe mere effektiv
markedsføring. Gennem en objektiv og metodisk tilgang lærer deltagerne de vigtigste faktorer for,
at musik kan blive et af de vigtigste værktøjer i markedsføring – og hvilke faktorer der kan
ødelægge en kampagne totalt.

Radio- og TV-folk – der vil vide hvordan musik kan bruges til at skabe bedre reklamer, få
stationen til at skille sig tydeligt ud og ikke mindst fastholde seere og lyttere.

Det siger tidligere deltagere:

“Vi har meget fokus på brugen af musik, og har et team af garvede medarbejdere, der i årevis har
arbejdet professionelt med at vælge musik til TV2s flade.
Simon gav os, på en både klog og underholdende måde, indblik i nye og overraskende ting om
musik som virkemiddel. Det har været en inspirerende workshop der udover musikteori og
praktiske opgaver, også gav os konkrete værktøjer, til at styrke og motivere udvælgelsen og
bevidstheden om den musik vi anvender i vores flade promotion på TV2.
Simon er en virkelig engageret og velforberedt workshopholder, der formår at være underholdende
og tankevækkende på samme tid. Teamet var meget begejstrede for ham.”
Henrik Sand, On air Chef TV2 Marketing

“Forud for foredraget koordinerede vi med Simon og kunne med det samme mærke hans
engagement. Han havde et væld af idéer.
Simon fangede alles interesse, trods forskellige personligheder, ved at præsentere en masse facts,
som blev krydret med funfacts.
Med Simon er det sjovt at blive klogere…”
Karina, arrangementsansvarlig SIMAC

“Et rigtig spændende og lærerigt oplæg, hvor særligt cases og de seks steps man skal huske på i
processen var brugbart og lærerigt.”
Sofie Caroline Gren, Marketing Consultant Danske Bank

“WHAU! Jeg fik virkelig noget med hjem i dag og det samme sagde deltagerne (det er jo trods alt
dem det drejer sig om). Jeg har rigget Sonos til, og hører Mozart for fuld udblæsning imens jeg
arbejder – håber alligevel lidt på Mozart effekten ;o)”
Pernille Grabe, Netværksdirektør Netværk Danmark

Ønsker du yderligere oplysninger og priser på Simon Kirk Nissen er du velkommen til at ringe eller sende en mail. Og hvis du beskriver dit arrangement i formularen herunder vender vi tilbage med priser på Simon Kirk Nissen Bookingforespørgsel
Top

Modtag vores nyhedsbrev


Hvilke emner er du interesseret i?
×

Vil du høre nyt fra os?

Ja, tilmeld mig nyhedsbrevet