Simon Kirk Nissen - Bifald.dk

Simon Kirk Nissen


Share Button

Simon Kirk Nissen

Simon Kirk Nissen er ekspert i, hvordan musik påvirker os som mennesker, og hvordan det kan bruges praktisk. Han har bl.a. undervist TV 2 i at bruge musik til at fastholde seere, hjulpet detailkæder med at bruge musik til fastholde kunder og øge omsætning, større firmaer med at bruge musik strategisk og leveret specialproduceret musik til reklamekampagner.

Foredrag med Simon Kirk Nissen

Hvordan musik påvirker mennesker

Simon giver – med udgangspunkt i forskning – et utroligt spændende indblik i, hvorfor musik påvirker mennesker så kraftigt, at vi kan få gåsehud, begynde at græde, får dansetrang eller en sang på hjernen.

Foredraget går tilbage til vores fjerne forfædre og helt ind i hjernen for at forklare, hvorfor vi reagerer på musik, som vi gør. F.eks. gives forklaringen på:

– Hvorfor Britney Spears bruges af det britiske militær som våben mod pirater.
– Hvordan ”umpa umpa” musik kan sælge tysk vin, og andet musik kan hæve omsætning i butikker med 38 procent.
– Hvordan musik kan gøre os klogere og mindre stressede.
– Hvorfor musikken udløser belønningshormon, tillidshormon og giver fysiske reaktioner.
– Hvorfor noget musik sidder fast i hukommelsen.
– Hvorfor musik kan sænke stress og smerte.

Foredraget giver værktøjer og inspiration til, at bruge alle de effekter musik har til noget konstruktivt. Det sker gennem et underholdende foredrag fyldt med lyd, spændende cases og masser af ahaoplevelser undervejs. Simon Kirk Nissen målretter altid foredraget specifikt til tilhørerene og har derfor holdt foredrag og workshops for meget forskellige forsamlinger. Han har f.eks. holdt foredrag for:

Helt almindelige mennesker – der gerne vil vide, hvorfor vi køber mere, når butikken spiller en bestemt slags musik, hvorfor musik kan få os til at grine, græde og huske. Hvordan musik kan få det til at gøre mindre ondt hos tandlægen, og hvordan musik kan bruges mod stress, Alzheimer og andre sygdomme.

Ledere og medarbejdere – der vil vide, hvordan musik påvirker os på arbejdspladsen. Hvordan musik beviseligt kan bruges aktivt til at løfte arbejdsglæde, øge koncentration, effektivitet og samtidig bruges aktivt til at mindske stress.

Kundeservicechefer – der vil vide, hvordan musik påvirker kunder, når de ringer til dem. Alle har holdninger til telefonmusik og måske endda en yndlingshade-ventetone. Men de færreste er klar over, hvordan musik egentlig påvirker kunderne.

Marketingafdelinger – der vil vide, hvordan musik kan bruges til at skabe mere effektiv markedsføring. Gennem en objektiv og metodisk tilgang lærer deltagerne de vigtigste faktorer for, at musik kan blive et af de vigtigste værktøjer i markedsføring, og hvilke faktorer der kan ødelægge en kampagne totalt.

Radio- og tv-folk – der vil vide, hvordan musik kan bruges til at skabe bedre reklamer, få stationen til at skille sig tydeligt ud og ikke mindst fastholde lyttere og seere.

Det siger tidligere deltagere:

”Vi har meget fokus på brugen af musik, og har et team af garvede medarbejdere, der i årevis har arbejdet professionelt med at vælge musik til TV2s flade. Simon gav os, på en både klog og underholdende måde, indblik i nye og overraskende ting om musik som virkemiddel. Det har været en inspirerende workshop der udover musikteori og praktiske opgaver, også gav os konkrete værktøjer, til at styrke og motivere udvælgelsen og bevidstheden om den musik vi anvender i vores flade promotion på TV2. Simon er en virkelig engageret og velforberedt workshopholder, der formår at være underholdende og tankevækkende på samme tid. Teamet var meget begejstrede for ham.” – Henrik Sand, chef, On Air TV 2 Marketing.

”Forud for foredraget koordinerede vi med Simon og kunne med det samme mærke hans engagement. Han havde et væld af idéer. Simon fangede alles interesse, trods forskellige personligheder, ved at præsentere en masse facts, som blev krydret med funfacts. Med Simon er det sjovt at blive klogere.” – Karina, arrangementsansvarlig, SIMAC.

”Et rigtig spændende og lærerigt oplæg, hvor særligt cases og de seks steps man skal huske på i processen var brugbart og lærerigt.” – Sofie Caroline Gren, Marketing Consultant, Danske Bank.

”WHAU! Jeg fik virkelig noget med hjem i dag og det samme sagde deltagerne (det er jo trods alt dem det drejer sig om). Jeg har rigget Sonos til, og hører Mozart for fuld udblæsning imens jeg arbejder – håber alligevel lidt på Mozart effekten.” – Pernille Grabe, netværksdirektør, Netværk Danmark.

 

Ønsker du yderligere oplysninger og priser på Simon Kirk Nissen er du velkommen til at ringe eller sende en mail. Og hvis du beskriver dit arrangement i formularen herunder vender vi tilbage med priser på Simon Kirk Nissen Bookingforespørgsel
Top

Modtag vores nyhedsbrev


Hvilke emner er du interesseret i?
×

Vil du høre nyt fra os?

Ja, tilmeld mig nyhedsbrevet